viernes, 18 de septiembre de 2015

REFLEXION SOBRE O ENTORNO PERSOAL DE APRENDIZAXE ou PLE

   O Entorno Persoal de Aprendizaxe  ou PLE (personal Learning Environment) é un termo xurdido a raíz do desenvolvemento das novas tecnoloxías, para referirse ós mecanismo, ferramentas e estratexias que permiten acceder a información de diferentes fontes, filtrala, conectala, compartila e organizala, entre outras funcions.

   Cando unha persoa aprende a través dun PLE é ela mesma a que fixa as súas metas, obxetivos e incluso escolle os mestres. O PLE vai a ser un método dinámico, onde a persoa pode ir incorporando novas ferramentas a medida que estas van xurdindo ou as vai coñecendo.

   No meu caso, son unha novata no uso de moitas das ferramentas das que no curso se está falando e estounas incorporando ó meu PLE. Dalgunhas outras si tiña escoitado falar, ainda que non sabia exactamente a utilidade, ou ben non lla atopaba, e outras das ferramentas si as utilizo a diario, e a través delas vou realizando un proceso de aprendizaxe informal (na maioria dos casos) que me serve para aplicar a moitas áreas da vida, non só a laboral.

  Os buscadores, o correo electrónico, blogues de diferente índole, suscripcions a newsletters, canle youtube, son ferramentas que xa forman parte dos PLEs da maioria desde fai tempo, polo menos do meu. Co desenvolvemento de diferentes App para teléfonos móviles estamos conetados sempre que queremos (e teñamos “datos”) e podemos acceder a todo tipo de información. Para min é moi importante aprender tamén a filtrar aquela que é relevante da que non ó é, posto que como se dixo na sesión do venres estamos “Infoxicados”, a intoxicación por exceso de información, ocorreme que me sinto a veces como a persoa do anuncio de rastreator antes de que éste apareza, sobresaturada de ver tanta información.



   Nunca me parara a reflexionar sobre o meu PLE, e facendo o exercicio de debuxarnos e conformalo, deime conta que utilizo moitas ferramentas, e que moitas delas teñen diferentes usos para min, desde organizar información, compartila, traballala, etc. Asocioas tanto co laboral como co ocio, as relacions sociais, etc. Creo que reflexionar sobre o meu PLE tamén me serve para darme conta das ferramentas que uso, cales me van a ser mais útiles, como pasar da infoxicación ó balance, e en conclusión poder optimizar o meu proceso de aprendizaxe a través dentro do enfoque do PLE.

    Unha das ferramentas que estou aprendendo a utilizar para poder engadir o meu PLE é Feedly, que sirve básicamente para recopilar diferentes fontes que se lle indiquen, a través dun lector RSS. Feddly advirteche das novas publicacións naqueles sitios onde un se suscribe, e faino dun golpe de vista, polo que é útil sempre é cando as webs e blogs que se visiten habitualmente dispoñan da tecnoloxia RSS.


     Seguirei probando a ferramenta para valorar, polo momento non me acaba de convencer, sobre todo polo feito de que moitas páxinas que reviso habitualmente non teñen suscrición RSS, pero haberá que seguir experimentando, e será cuestión de collerlle o truquillo.

No hay comentarios:

Publicar un comentario